Τα μέλη της ομάδας καλούνται να υιοθετήσουν για λίγο έναν διαφορετικό τρόπο χαιρετισμού από κάποιο μέρος του κόσμου. Σκοπός είναι να αντιληφθούν την έννοια της πολιτισμικής διαφοράς. Ακολουθεί σχετική συζήτηση. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τον συντονιστή/τρια ώστε να μη μείνει η δραστηριότητα στο πλαίσιο του εξωτισμού και να μην αναπαραχθεί μια συνηθισμένη τάση της διαπολιτισμικής ματιάς που συμπυκνώνεται στην πρόταση «εκτός από το κυρίαρχο και ανώτερο δικό μας, υπάρχουν και άλλα που χρειάζεται να τα ανεχθούμε».

Αυτή η δραστηριότητα είναι μια ωραία εισαγωγή στην έννοια της πολιτισμικής διαφοράς, της διαφορετικής καθημερινής συμπεριφοράς, που μπορεί να εμβαθύνει, στη συνέχεια, παροτρύνοντας τα παιδιά, για παράδειγμα, να μάθουν πώς ζούνε παιδιά αντίστοιχης ηλικίας σε άλλες χώρες. Επίσης, ίσως μετά από σχετική έρευνα, μπορεί να προστεθούν διαφορετικοί χαιρετισμοί και από άλλα κοντινά κράτη, όπως Γερμανία, Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία, Γαλλία κ.λπ., για να αποφευχθεί ο κίνδυνος του εξωτισμού και να τονιστεί η έννοια της διαφορετικότητας εντός του «Δυτικού κόσμου». Τα ίδια τα παιδιά μπορούν να ψάξουν για να μάθουν πώς χαιρετούν σε αυτές τις χώρες ή να μοιραστούν εμπειρίες από τα ταξίδια τους. Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της γεωγραφίας, της Θεατρικής Αγωγής και της Αγωγής του Πολίτη.

Παραθέτουμε εδώ κάποιες πρόσθετες ερωτήσεις για περαιτέρω διερεύνηση-εμβάθυνση:

  • Τι σημαίνει να είσαι ένα ευκατάστατο παιδί στην υπό εξέταση χώρα και τι φτωχό;
  • Τι σημαίνει να ζεις σε ένα αστικό κέντρο αυτής της χώρας και τι στην επαρχία;
  • Τι τρώνε, ποιες οι ασχολίες τους, οι συνθήκες ζωής τους;
  • Τι κοινό διαπιστώνουμε στις ζωές των παιδιών που χαιρετούν με τον ίδιο τρόπο αφού κατάγονται από την ίδια χώρα;
  • Τι μπορούμε να προβλέψουμε για το μέλλον τους;
  • Τι επάγγελμα θα κάνουν, τι ζωή θα ζήσουν, ποια δικαιώματα πιθανόν να απολαύσουν και τι θα στερηθούν;
  • Πόσες διαφορές έχουν οι ζωές των παιδιών που περιγράφετε και που νομίζετε ότι οφείλονται;
  • Ποια τα κοινά στις ζωές των παιδιών από άλλες χώρες και ποιες οι διαφορές;
  • Ποιες οι βασικές ανάγκες των παιδιών στις διάφορες χώρες, είναι ίδιες ή διαφέρουν μεταξύ τους;

Το εγχειρίδιο για την επίλυση συγκρούσεων μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ

Πηγή: Διαμεσολάβηση συνομηλίκων για την επίλυση των συγκρούσεων στα σχολεία. Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές νέων κι ενηλίκων, H.R. Edu Services, Λεμεσός, Ιούνιος 2007

Σχολιάστε