Η δραστηριότητα είναι βασισμένη σε υλικό της οργάνωσης «Γιατροί χωρίς Σύνορα» το οποίο αφηγείται ιστορίες παιδιών-προσφύγων που ζουν στην Ελλάδα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε τέσσερις ισάριθμες ομάδες και παίρνουν από ένα χαρτί που γράφει το όνομα ενός προσφυγόπουλου. Στη συνέχεια συμβουλεύονται το σχετικό υλικό και τα βίντεο των Γιατρών χωρίς Σύνορα. Αφού ακούσουν τα ονόματα των προσφύγων, καλούνται να φανταστούν και να αφηγηθούν την ιστορία κάθε παιδιού, για το ταξίδι του προς την Ελλάδα, αλλά και τη ζωή στην πατρίδα του.

Μετά τις παρουσιάσεις είναι σημαντικό να ακολουθήσει συζήτηση για τις ιστορίες που ακούστηκαν, αλλά και για τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν στις μαθήτριες και τους μαθητές, με σκοπό την καταγραφή των κοινών χαρακτηριστικών που διατηρούν όλα τα παιδιά από κάθε γωνιά του πλανήτη και γνώμονα την άρση των στερεοτύπων.

Τη δραστηριότητα «Πες την ιστορία μου» μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Πηγή: Έλενα Παπαμιχαήλ (επιμ.), Ανακαλύπτοντας τον Ελέφαντα, αγωγή υγείας, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων

Σχολιάστε