Η  τάξη χωρίζεται σε μικρότερες ομάδες, οι οποίες βάσει καρτών συζητούν για ένα από τα καθήκοντα των πολιτών. Οι ομάδες ταξινομούν τις κάρτες που αφορούν όλους, κάποιους ή κανέναν πολίτη. Συζητούν στην ολομέλεια για την ταξινόμηση. Ανά ομάδες φτιάχνουν τον πίνακα του πολίτη που περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Οι πίνακες παρουσιάζονται και συζητιούνται στην ολομέλεια.

Στόχοι:

  • Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα καθήκοντα των πολιτών της δημοκρατικής κοινωνίας.
  • Να ενεργοποιηθούν σε σχέση με τις αρμοδιότητες των πολίτες και να ενθαρρυνθούν στην ανάληψη των ευθυνών τους.

Αυτή τη δραστηριότητα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Πηγή: Μαρία Νομικού, Φαίη Ορφανίδου, Νάσια Χολέβα (επιλογή ύλης, μετάφραση και προσαρμογή), Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Νοέμβριος 2014

  • Θεματική Ενότητα
  • Τάξη
    Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
  • Τύπος Αρχείου
    Δραστηριότητα
  • Χρονική Διάρκεια
    1 διδακτική ώρα
  • Διδακτική Μέθοδος
    ομαδοσυνεργατική μάθηση, συζήτηση, ταξινόμηση με βάση τις κάρτες, παρουσίαση στην ολομέλεια
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα
    Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.), Πολιτική Παιδεία (Λυκ.), Κοινωνιολογία (Γ' Λυκ.), Βιωματικές Δράσεις-Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project
  • Tags

Σχολιάστε