ring-legs_photo

ΑΚΟΥΣΑΜΕ…

 

♦ «Χάσε πέντε κιλά μέσα μία βδομάδα»

♦ «Πώς να τον κρατήσεις κοντά σου για πάντα»

♦ «Οι καλύτερες συμβουλές μακιγιάζ»

♦ «Δες τι επιλέγουν τα μοντέλα για το φθινόπωρο»

 

ΑΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΜΕ…

♦ Παρατήρησε τα περιοδικά που υποτίθεται ότι απευθύνονται σε γυναίκες και τα περιοδικά τα οποία υποτίθεται ότι απευθύνονται σε άντρες. Με ποια θέματα καταπιάνεται το καθένα; Ποιον τύπο ιδανικής γυναίκας και ιδανικού άντρα προβάλλουν; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να μην αναπαράγουμε την ανισότητα ανάμεσα στα φύλα αλλά και τη λογική ενός καταναγκαστικού προτύπου;

 

ΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ…

simple drivingπηγή

♦ Ένα πολύ διαδεδομένο στερεότυπο για τις γυναίκες είναι εκείνο που τις παρουσιάζει κακές οδηγούς, αφελείς και αφηρημένες. Πώς πιστεύεις ότι η αναπαραγωγή ενός στερεοτύπου επιδρά στην καθημερινότητα των ανθρώπων που είναι αποδέκτες του στερεοτύπου και στην αντίληψη που διαμορφώνουν για τον εαυτό τους; Πώς πιστεύεις ότι το ίδιο στερεότυπο επιδρά στη ζωή των ανθρώπων που το αναπαράγουν;

♦ Στα περιοδικά και τις διαφημίσεις είναι σύνηθες φαινόμενο οι γυναίκες να παρουσιάζονται σαν αντικείμενα και προϊόντα προς κατανάλωση: αξιολογείται το σωματικό τους βάρος, ελέγχεται ο σωματότυπός τους και περιγράφεται ένα μοντέλο ομορφιάς, που όποια δεν το πληροί θεωρείται «εκτός». Πώς πιστεύεις ότι επιδρούν όλα αυτά τα «πρέπει» τόσο στις γυναίκες όσο και στους άντρες;

♦ Η βασικότερη ίσως συνέπεια της αποθέωσης των «προτύπων ομορφιάς» είναι η επί της ουσίας περιθωριοποίηση των γυναικών που κρίνεται ότι δεν ανταποκρίνονται σε αυτά. Μια τέτοια ομάδα ανθρώπων είναι οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας καθώς τα σύγχρονα πρότυπα ομορφιάς προστάζουν πως η ομορφιά υπάρχει μονάχα σε συγκεκριμένες ηλικίες. Ποια είναι η άποψή σου για το θέμα;

♦ Η βιομηχανία των πλαστικών επεμβάσεων είναι ένας κλάδος που εδώ και χρόνια ανθεί. Στην Ελλάδα, ιδιαίτερα πριν από την κρίση, οι πλαστικές επεμβάσεις ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς, κυρίως στις γυναίκες. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό; Ποια η σχέση αυτού το φαινομένου με τα ΜΜΕ;

 

ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ…

♦ Έχεις παρατηρήσει ποτέ ότι στα αστυνομικά ρεπορτάζ των εφημερίδων και των τηλεοπτικών ειδήσεων οι γυναίκες εγκληματίες παρουσιάζονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από τους άντρες εγκληματίες; Οι μεν γυναίκες περιγράφονται σαν να έπραξαν κάτι αδιανόητο για τη φύση τους, οι δε άντρες περιγράφονται σαν να ξεπέρασαν τα όρια.

♦ Μπορείς να ψάξεις σχετικό υλικό ώστε να επιβεβαιώσεις ή να καταρρίψεις την πιο πάνω πρόταση;

ΑΣ ΔΟΥΜΕ…

 Εδώ το τηλεοπτικό σποτ γνωστής αλυσίδας καταστημάτων με παιχνίδια. Τι σημαίνει «χτύπα σαν άντρας»;

♦ Έχεις ακούσει την έκφραση «βία κατά των γυναικών»; Τι γνωρίζεις σχετικά;

Εδώ τη διαφήμιση μιας εταιρείας με είδη κινητής τηλεφωνίας. Τι συναισθήματα σου δημιουργεί;

♦ Η κατάσταση που περιγράφεται σου φαίνεται οικεία; Πώς περιγράφονται οι γυναίκες και πώς ο άντρας της διαφήμισης;

Εδώ τη διαφήμιση μιας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας και ας τη σχολιάσουμε. Πώς θα τη σχολίαζαν τα κορίτσια και πώς τα αγόρια της τάξης;

♦ Ποια στερεότυπα για τον ρόλο των γυναικών και ποια για τον ρόλο των αντρών αναπαράγει;

♦ Ποιος ο ρόλος των διαφημίσεων στην αναπαραγωγή και των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων εν γένει; Και ποιος ο ρόλος τους όσον αφορά τον σεξισμό και τους έμφυλους κοινωνικούς ρόλους.

♦ Ποιος ο ρόλος του χιούμορ; Στο χιούμορ όλα επιτρέπονται;