Το κείμενο αποτελεί έναν βασικό οδηγό διαδικτυακού γραμματισμού, έναν οδηγό για την ικανότητα πρόσβασης, κατανόησης, άσκησης κριτικής σκέψης και δημιουργίας περιεχομένου πληροφοριών και επικοινωνίας στο διαδίκτυο. Ο οδηγός εξηγεί γιατί χρειάζεται να ασκηθούμε ώστε να είμαστε ενεργοί και κριτικοί χρήστες του διαδικτύου και μας προσφέρει τις απαραίτητες κατευθύνσεις. Επισημαίνει τους πιθανούς ρόλους στους οποίους μπορεί να βρεθούμε ως χρήστες του διαδικτύου, μιλά για τη ρητορική μίσους και μας προτείνει συγκεκριμένα εργαλεία ελέγχου εγκυρότητας αλλά και τρόπους αντίδρασης στη ρητορική μίσους ή άλλες καταχρηστικές συμπεριφορές στο διαδίκτυο. Η πληροφορία που είναι εδώ ταξινομημένη και συμπυκνωμένη μπορεί να δοθεί τμηματικά, με κατάλληλους τρόπους, και σε μικρότερες ηλικίες καθώς εξοικειώνονται με τη χρήση του διαδικτύου.

Πηγή: Συμβούλιο της Ευρώπης, Σύνδεσμοι. Ένα εγχειρίδιο για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο μέσα από την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα, Αθήνα 2015 (προσβάσιμη εδώ).

Κατεβάστε το κείμενο

  • Θεματική Ενότητα
  • Τάξη
    ΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
  • Τύπος Αρχείου
    Κείμενο
  • Χρονική Διάρκεια
    1-2 διδακτικές ώρες
  • Διδακτική Μέθοδος
    Ανάγνωση κειμένου, συζήτηση
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα
    Πληροφορική, Αγωγή του Πολίτη, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.), Πολιτική Παιδεία (Λύκ.), Κοινωνιολογία (Γ΄ Λυκ.)
  • Tags

Σχολιάστε