Δραστηριότητα σωματικής αναπαράστασης διαφορετικών επαγγελμάτων, που χρησιμοποιείται ως έναυσμα για τη διερεύνηση σχετικών μύθων και στερεοτύπων, τον ρόλο του φύλου κ.λπ. Κάθε παίχτης καλείται να αναπαραστήσει σωματικά-κινητικά ένα επάγγελμα. Στην ομάδα το ίδιο επάγγελμα αναπαριστούν άλλοι 2-3. Κάθε ένας καλείται να βρει τους συναδέλφους του και να δει πώς αναπαριστούν αυτοί το συγκεκριμένο επάγγελμα. Ακολουθεί συζήτηση. Μπορεί επίσης να ακολουθήσει δραστηριότητα σχετική με το φύλο και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Προτείνεται στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού, στη θεατρική αγωγή ή σε μαθήματα κοινωνικών επιστημών ως εισαγωγή στην έννοια των έμφυλων στερεοτύπων και την επιλογή τρόπου ζωής.

Προτείνουμε κάποιες ακόμα ερωτήσεις για συζήτηση (ανάλογα με την ηλικία της ομάδας):

  • Έχετε σκεφτεί πως η επαγγελματική ζωή διαμορφώνει το σώμα των ανθρώπων;
  • Περιγράψτε τέτοια παραδείγματα από την παρατήρηση σας (π.χ. αγρότης/ισσα, εργάτης/τρια, δάσκαλος/α χορού, χορευτής/τρια, γραμματέας, δικηγόρος, χτίστης, αχθοφόρος, ηλεκτρονικός προγραμματιστής/τρια, πωλητής/τρια, σερβιτόρος/α, υπάλληλος σε δημόσια υπηρεσία κ.ο.κ.).
  • Σκεφθείτε τι καλούνται να κάνουν καθημερινά αυτοί οι άνθρωποι, ποιες κινήσεις επαναλαμβάνουν με το σώμα τους, τι δεξιότητες καλούνται να αναπτύξουν
  • Μπορείτε να συζητήσετε και σχετικά με τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να κάνει κάποιος ένα επάγγελμα, αν το φύλο παίζει κάποιο ρόλο, τι γνωρίζετε για τα διάφορα εργασιακά καθεστώτα, τι γνωρίζετε για τις σημερινές εργασιακές σχέσεις.
  • Συζητήστε τα έμφυλα στερεότυπα σε σχέση με τα επαγγέλματα.

Το εγχειρίδιο για την επίλυση συγκρούσεων μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Τη συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ.

Πηγή: Διαμεσολάβηση συνομηλίκων για την επίλυση των συγκρούσεων στα σχολεία. Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές νέων κι ενηλίκων, H.R. Edu Services, Λεμεσός, Ιούνιος 2007

 

Σχολιάστε