Σε αυτή τη δραστηριότητα, η ομάδα μελετά την περίπτωση στην οποία ο κανόνας της πλειοψηφίας καταπατά συστηματικά τα συμφέροντα της μειοψηφίας. Αναζητείται λύση και προτάσεις για το πρόβλημα. Σε ομάδες, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνθέτουν, παρουσιάζουν και επιχειρηματολογούν υπέρ της πρότασης τους. Με την αφορμή αυτή συζητείται το θέμα της πλειοψηφίας-μειοψηφίας στο σύγχρονο δημοκρατικό πολίτευμα. Αναδεικνύεται η πολυπλοκότητα του ζητήματος.

Στόχοι:

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές πως οι κανόνες, οι νόμοι και τα συντάγματα είναι εργαλεία που μας βοηθούν να επιλύσουμε προβλήματα και να αντιμετωπίσουμε τις κοινωνικές συγκρούσεις στην πηγή τους.
  • Να διερευνήσουν τη λειτουργία της δημοκρατικής λήψης αποφάσεων σε περιπτώσεις συγκρούσεων συμφερόντων ή αναγκών διαφόρων κοινωνικών ομάδων και μειονοτήτων.
  • Να ερευνήσουν τις έννοιες δημοκρατία, δικαιοσύνη, ισότητα, καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους.
  • Να πειραματιστούν στη δημιουργία κανόνων για μια δικαιότερη αντιμετώπιση διαφορετικών συμφερόντων ή αναγκών διαφορετικών ομάδων.

Αυτή τη δραστηριότητα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Πηγή: Μαρία Νομικού, Φαίη Ορφανίδου, Νάσια Χολέβα (επιλογή ύλης, μετάφραση και προσαρμογή), Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Νοέμβριος 2014

  • Θεματική Ενότητα
  • Τάξη
    Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
  • Τύπος Αρχείου
    Δραστηριότητα
  • Χρονική Διάρκεια
    3 ώρες
  • Διδακτική Μέθοδος
    μελέτη περίπτωσης, συζήτηση, ομαδοσυνεργατική μάθηση,σύνθεση και παρουσίαση πρότασης, επιχείρημα
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα
    Πολιτική Παιδεία (Λυκ.), Κοινωνιολογία (Γ' Λυκ.), Βιωματικές Δράσεις-Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project
  • Tags

Σχολιάστε